|
www.jaf.fora.pl PROGRAMY ,FILMY , MUZA , AUTA ,GRY , XXX
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macohs
ADMINISTRATOR
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 2421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 35 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:01, 02 Wrz 2006 Temat postu: Bugatti 16.4 Veyron |
|
|
Bugatti 16.4 Veyron
W 1999 roku pokazano prototyp modelu Bugatti EB 16.4 Veyron, nazwany EB 18.4 Veyron (wtedy jeszcze miał 18-cylindrowy silnik), zaprojektowany przez inzynierów Volkswagena, do którego od niedawna należy marka Bugatti. Planowane rozpoczęcie produkcji na rok 2003 przesunięto o dwa lata ze względu na czas potrzebny na dopracowanie konstrukcji. Dzięki temu powstał najszybszy dopuszczony do ruchu drogowego samochód na świecie, który w dodatku można kupić w salonie (cena w Europie: 1 160 000 euro, jednak koszt wyprodukowania pojedynczego egzemplarza oscyluje w granicach 5 milionów funtów. Sprzedawanie poniżej kosztów produkcji ma na celu jedynie udowodnienie światu przez Volkswagena, że jest możliwe wyprodukowanie samochodu o mocy 1001 koni mechanicznych.) Bugatti planuje wybudowanie 300 egzemplarzy Veyrona. Roczna produkcja wynosi obecnie 70 sztuk.
[edytuj]
Silnik
Do napędu posłużył szesnastocylindrowy silnik w układzie W o pojemności 7993 cm³ powstały przez połączenie dwóch silników V8, z czterema turbosprężarkami i dwoma intercoolerami (chłodnice powietrza doładowującego), osiągający moc 1001 KM przy 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1250 Nm i jest dostępny między 2200 a 5500 obr/min.
Bugatti Veyron ma 4.46 m długości, 2 metry szerokości i 1.20 wysokości. Rozstaw osi to 2.71 m. Gotowy do drogi pojazd waży 1888 kg. Auto posiada w sumie aż 10 chłodnic: chłodzenie silnika, turbin, powietrza doładowującego, oleju silnika, oleju skrzyni biegów oraz płynu smarującego mechanizm podnoszący tylny spoiler. Za przeniesienie mocy na wszystkie koła odpowiada 7-biegowa, dwusprzęgłowa, zautomatyzoawna skrzynia DSG produkcji Volkswagena, umożliwiająca również zmianę biegów łopatkami przy kierownicy. McLaren F1, który został wyprodukowany w 1991 r. był przez 12 lat najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie - osiągał prędkość 391 km/h, lub w wersji "LM" 371 km/h, przegrywa z Veyronem.Bak o pojemności 100 l , przy maksymalnej predkości 400 km/h wystarcza na 12 minut.
Osiągi
Przyspieszenia:
* 0-100 km/h - 2,5 s.
* 0-200 km/h - 7,3 s.
* 0-300 km/h - 13,7 s.
Droga hamowania ze 100 km/h: 31,4 metra.
Zużycie paliwa w mieście przekracza 40 l/100 km. W cyklu mieszanym wynosi ponad 24 l/100 km. Jazda z gazem w podłodze oznacza zużycie na poziomie 180 l/100 km, czyli Veyron opróżni swój 100-litrowy bak w 12.5 minuty!
Prędkość maksymalna: 407 km/h (auto w "normalnym" trybie może rozpędzić się maksymalnie do 380 km/h, by pojechać z prędkością maksymalną wynoszącą 407 km/h kierowca musi użyć specjalnego, drugiego kluczyka, który zmienia ustawienia przedniego i tylnego spojlera oraz dyfuzorów, pozwalając Veyronowi osiągnąć jeszcze doskonalszy pod względem aerodynamiki kształt.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|